6. Alla hästar i stallet

Trolle som detta lilla trollet heter står ju i Jessicas stall! Innan han kom till Jessica hade det inte så bra så därför fick han byta naman till Trolle till Buster. Och det namnet passar ju också honom perfekt, eller vad säger ni? ;)
Han är den hästen jag jobbar mest med i det stallet. Han har en otrolig personlighet och helt underbar och rolig att jobba med! Vi har superkul ihop! ♥ Eller jag har superkul med honom och jag hoppas han har lika kul med mig.
Han är ju hingst och det säger väl det mesta..
Jag har verkligen hittat rätt!
Colombus som denna fina individen heter rider eller tömkör jag när jag inte håller på med Trolle. Han hoppar riktigt bra och högt! Han har hoppat 110 cm stillastående.. Däremot vill han inte hoppa så högt just nu, han kanske har tappat lite självförtroende men det är bara att träna upp!
Första gången jag hoppade honom hoppade han ''hängades'' i bettet (kändes det som iallafall) så då varken kändes det eller gick så bra. Men när jag hoppade honom senast gick det och kändes myycke bättre! Han är riktigt mysig att hålla på med. Dock letar han efter mat överallt, haha! ♥
Denna coola killen heter Red Hot Chilli. Han hoppar sjukt bra!! Han gick även vidare till 2012 hingstuppvisning. På den visningen hoppade han 110 om jag minns rätt och skötte sig super, inte så konstigt med tanke allt det fina och otroliga jobbet Jessica har gjort med honom! Han är riktigt och då menar jag verkligen riktgigt snäll i hantering och dessutom är han bara 1 år!
Hagels Alabaster heter denna ursnälla kille, kallas Bazze! Jag känner inte honom så bra men han är väldigt duktig på dressyr, hoppar också väldigt bra. Fast när man löshoppar honom hoppar han typ 5 m från hindret...
Fölisen till vänster heter Hot Lady och fölisen till höger heter Hot Chick. Båda är tjejer och jättesnälla!
Lady är lite försiktig men också riktigt nyfiken! ;) Hon gillar att bli kliad på manken!
Chick är inte blyg, hon kommer direkt! Hon bits gärna så man får passa sig ;) Båda e små tjejer. Lady är 4 månader och Chick är 5 månader.
Olympic är en jättefin mamma! Tar superfint hand om Hot Chick som är hennes lilla bebis! Hon låter Montina bestämma lite över henne. Hon är jääätte snäll!
Montina tar också väldigt fint hand om sitt föl! Men som sagt vill hon gärna bestämma.
Men hon är också snäll, såklart!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Olympic Lady heter Lympan ;-)

2011-12-08 @ 17:36:01
Postat av: Jessica

Olympic Lady heter Lympan ;-)

2011-12-08 @ 17:37:07
Postat av: Jessica

Hahaha så fel...

Lympan Heter Olympic Lady.

Så ska det vara!

2011-12-08 @ 17:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0