bad update!

Var som sagt i stallet igår och tänkte skriva lite om det nu.
Grejerna jag gjorde:
* Först när jag kom dit gav jag stona 6 fulla påsar hö
* Gav dom 14 proppade påsar med halm till deras ligghall
* Tog in hästarna
* Fixade stallet
* Tog mat och vatten till katterna
* Skrubbade allas vattenhinkar och fyllde på med nytt rent vatten
* Tömkörde Buz i paddocken. Det var kolsvart och regnade och han skötte sig riktigt bra! Han gick precis där jag ville. Innan när jag har tömkört honom har han av någon anledning inte velat gå runt hela paddocken, utan insisterat på att hålla sig på volten närmast stallet.
Jag tömkörde honom i alla gångarter, han var väldigt pigg! Han bockade ett par gånger och försökte sticka några gånger.. den lille busen! :)
* Sen eftersom vi hade varit ute i regnet smorde jag hans sele och träns.
* Jag rycktade Trolle, Bazze och Chilli. Jag tvättade Bazzes ben med schampoo vilket verkligen behövdes!! och Trolles ben sköljde jag av med vatten.
* Sen sopade jag i sadelkammaren.
Bazzes ben, före duschningen

det kommer snart en jättesöt och rolig film på Chilli!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ler inpackning ala grande ;-)

Fy vad smutsig han var.

6,5 tim, hur orkar du?

Hahaha, du är härlig.

2011-12-14 @ 13:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0