stalldagen igår

Jag...
* tog ut Trolles bädd
* skrubbade allas vattenhinkar och fyllde på vatten
* fyllde på nat till katterna
* fixade stallet
* skrubbade Chillis och stonas vatten i hagen och fyllde på vatten
* fyllde även på vatten till Bazze
* rycktade Trolle + spolade benen
* red Buz
* spolade Bazzes ben och rycktade honom
* sopade i sadelkammaren och moppade
* smorde Buz dressyrsadel, även mitt träns som hade börjat mögla..
Jag hjälpte också Henrik att ge mat till hästarna :)

Ridpasset på Buz gick kanon!! Han blev ordentligt svettig men han behövde verkligen ett sånt pass för han har bockat med både mig och Madde flera dagar denna veckan. Han bockade/sparkade några gånger och försökte även sticka en gång men jag stoppade honom. Det blev mycke arbete i trav och galopp.

Trolle skötte sig också kanon när jag stog och rycktade honom! Han har börjat skärpa sig mer nu och han har nog fått respekt för mig. Idag stod han stilla (som han absolut inte brukar göra) och vi tränade även på att lyfta hoven (ena framhoven). Han hatar att lyfta på benen så man kan ju inte krattsa hovarna då, så vi tränar på det lite ibland.
Jag försökte lyfte den några gånger men det ville inte han. Han lyfter upp den och sen viftar han med benet så man ska släppa greppet men jag höll kvar och sen när han höll benet stilla släppte jag. Sen lyfte han upp det så som man ska göra men dum nog så vara jag bara tvungen att testa en gång till.. Han ville inte lyfta det igen så först lyfte han inte upp det överhuvudtaget sen när han väl gjorde det började han stegra, och när han hade gjort det några gånger tror jag att jag tappade greppet så jag tog benet igen, han började stegra men så höll jag kvar ena handen på benet och ryckte i grimman med den andra så han skulle gå ner. Han gick ner och sen när han slappnade av släppte jag hans ben. Så han var riktigt duktig igår faktiskt!!
såhär gör han, fast han reser sig högre
och när man ska kratsa därbak sparkar han så där vill man inte vara... ;)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jädra hästatroll ;-)

2011-12-18 @ 21:55:11
Postat av: Sally

Oj han har blivit lite svår va?

Han gjorde inte så mot mig och felicia XD

2011-12-27 @ 11:44:54
URL: http://photofriends.blogplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0