skritt och travarbete

blev lite dressyrträning i paddocken med Buzis idag.
i början hängde han sig ganska mycke i bettet. han gör gärna det, så det är bara att träna på! :)
såhär såg ''övningen'' ut  som vi gjorde.
det vita är volter. Jag hade honom ställd i volterna och när vi kom över medellinjen ställde jag över honom.
vi växlade mellan skritt och trav.
Galoppen ska vi vänta med för han blir väldigt springig och då blir det bara pannkaka + jag kan inte sitta ner i sadlen då x)
Vi gjorde lite förhållningar när jag travade fram honom, också för att han inte ska hänga sig i bettet.
När vi sedan hade gjort övningen med volterna ett tag så tränade vi i skritten. Jag drev på honom så han skulle gå framått och röra på kroppen och sen skulle han gå sakta några steg och sen framått/snabbt igen.
Han var väldigt pigg idag, och det blev mest travarbete :)
igga mitt ansikte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0