uppdatering

godmorgon!
igår hann jag inte uppdatera för jag var upptagen med stall och läxor. Men nu tänkte jag skriva lite innan jag ska göra mig iordning för skolan :)

Ridpasset på fina lilla Buz igår gick super!! Vi hoppade ett hinder och värmde upp över bommar.
Han hoppde jättefint och det var enkelt att följa med över hindret också. Han var pigg och glad, lyssnade bra på mig och hängde sig inte så värst mycke i bettet. Galoppfattningarna tog han också superfint!
Bommarna däremot gick inte lika bra. Han sprang mest bara över dom..
När vi hade ridit ett tag blev han ganska trött så han rev hindret, så vi tog en skrittpaus och sen kom vi på hindret igen och han hoppade det hur fint som helst! Han bytte galopp över det dom flesta gångerna också.
Jag blev riktigt nöjd med honom igår och han var jätte rolig att rida! :)
såhär såg paddocken ut med hindret och bommarna.
sen höjde vi lite. ursäkta bilderna - tagna med mobilen :/

Trolle fick sig en ordentlig ryktning! Han var typ helt grå av lera och han hade massor med lerklumpar i manen ;) Han hade kunnat bo med grisar, där hade han nog passat in!
Sen mös och busade vi också lite, fast i stallgången.
han är inte så bra på att stå stilla så det var lite svårt att ta foto på honom, men det gråa är lera, så hade han typ över ögonen också och likadant på andra sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0