Plaj!

tänkte skriva ett inlägg om Plaj, eftersom jag fick ett önskemål om de :)

Plaj är en liten valack på 14 vintrar, 136.5 cm hög.
En grabb med egen vilja men ändå ett hjärta av guld! Det fanns tillfällen där man verkligen inte orkade med honom. Te.x. när han stack heeela tiden, både från marken och från hans rygg. Alla de gångerna jag trillade av, alla de gångerna jag höll på att ge upp om honom, alla de gångerna jag började gråta för jag var så trött på honom, men ändå kunde jag se något speciellt hos honom. Jag kunde bara inte ge upp! Så jag fortsatte att kämpa, och visst var det värt det! Jag fick underbara minnen med honom, en vän för livet, en trogen vän. En vän som jag kunde prata med, en vän som jag gick till när livet var skit, en vän som värmde mitt hjärta, en vän som gjorde mina dagar helt enkelt! ♥
Han fick mig att fortsätta kämpa fast jag hade mist min bästa vän (Beauty♥), han gav mig all dendära kärleken jag behövde.
Det blev mycke svett, blod och tårar men jag ångrar det inte!

Plaj är en riktig hejare på att hoppa! Hoppar hur bra som helst och högt också. Han tycker det är superskoj att rida ut i skogen. Speciellt på hemvägen... ;) haha!
Han är en riktigt lat ponny! Gör ingenting ''jobbigt'' i onödan.
Han har också sina ideér om hur man kan få ryttaren att sluta rida honom... inte lika kul och han inser inte riktigt heller att man inte ger sig. Han provade alltid, haha. Han påminner lite om Castor (min första foderhäst), båda dom låtsas bli rädda för något för dom ska slippas rida, snacka om latmaskar?! :)
HAHA, kommer ihåg att jag gav honom en sån godissak, en rund godis''bit'' som dom slickar på, och han blev skit rädd för den, han vägrade gå nära den. Men när en annan häst hade attackerat den var den inte lika farlig längre och han insåg plötsligt att den var supergod! Knäpp ponny.

Hans goda sidor är väl att han är en riktig mysare, precis som jag!
Vissa/typ alla dagar kunde vi stå och mysa hur länge som helst och ingen av oss tröttna!
Han var otroligt rolig att hoppa, och eftersom jag också älskar att hoppa passade det super.

Hans onda sidor kan vi lägga till en del i.
Skämt o sido. Han har ju inga såna onda sidor. Men alla sidor han visa var väl lite mer och mindre bra.
När han bara stängde ute en och gjorde vad han själv ville, eller när han bestämde sig för att han skulle ha av en, var det inte så kul. Men jag tycker han blev bättre och bättre med tiden och han utvecklades mycke, vi utvecklades mycke!
Jag har lärt mig super mycke på honom som jag är förevigt tacksam för.

Kommentarer
Postat av: Evelina Larsson

fin text, fina bilder och fin film :)

2011-10-29 @ 22:12:55
URL: http://fromevelinawithlove.blogg.se/
Postat av: Tilde

naaww! så fint! tack så mycket :) om du hör något från det nya stället så hör av dig :) kram Tilde

2011-11-04 @ 00:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0