intensiv stalldag !

hejsan! :)
passade Lady idag (en ridskolehäst). Däremot fick jag inte rida henne så jag mockade och tog hö.
hon mådde inte så bra igårkväll när vi fodra, men hon mådde bättre innan vi åkte hem (!) så jag skulle kolla henne när jag kom till stallet men då mådde hon inte heller bra... :/
så jag tog in henne, ringde några samtal och sen fick jag hålla henne under uppsyn hela tiden. jag skulle rykta henne och då märkte jag att hon hade en skorpa på bakbenet så jag ''drog'' lite i den och såg sedan att det var ett köttsår typ så jag gick och kollade med en vuxen så fick vi hålla på med det...
Bilderna blev inget bra idag men jag bjuder på dom jag har :)



sen tog jag även hand om Filuren och jag red Castor (en ridskolehäst som min syster passade idag) men jag mockade och tog hö till Castor ändå. så tiden räckte inte riktigt till och det blev riiiiktigt INTENSIVT ! så nu ska jag ägna kvällen åt att slappa och vila min kropp som är helt slut.
vill ni läsa om ridpasset på Castor?
om ni undrar hade Anna (Filurens ''fodervärd'') lektion för en tjej som fick rida Fille för jag orkade inte göra något med honom (a)
Lady

Kommentarer
Postat av: Emelie

klart att vi vill läsa om ridpasset :)

2011-09-17 @ 10:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0