svar på frågestund del 3!

min fråga är hur mkt gillar du hästarna i stallet?

Kan du inte göra en top nio lista? Lägga in fler bilder och försöka blogga oftare??

Tro mig, jag försöker blogga så mycke jag bara kan! Men skolan och stallet tar all min tid + att när min fantasi ligger i botten gör inte det det enklare :/
Listan kommer här; (1 är bäst och 9 ''sämst''

1. Trolle
Vi har fått bäst relation till varandra. Men det är också honom jag har lagt ner mest tid på. Han är en hingst vilket syns/märks vid hanteringen av honom men han är så sjukt goo och snäll! Som ni vet älskar jag shettisar så det kan väl också ha att göra med att han är topp 1 :)
kommer ni ihåg?







2. Buz
Han är nummer 2 på min ''lista''. Han är den hästen jag har lagt ner mest tid på efter Trolle. Vi är lååångt ifrån färdiga med varandra!! Han anser sig fortfarande som ledare i vissa lägen (precis som Trolle) och det jobbar vi mycke med. Och det gör jag med alla hästar jag jobbar med (såklart) ;)
Han är också jättesnäll men bara 7 år därför måste man vara väldigt bestämd och lugn så inte han lär sig att han är ledaren och alltid måste vara på hespänn och att han inte ska tveka i ridningen.




3. nu kan jag nog inte välja.. Bazze och Chilli gillar jag väldigt mycke! Båda är så sjukt snälla och underbara men på olika sätt! Bazze är (oftast) så lugnt, dock ganska klumpig men det är jag också så det kan jag inte säga något om ;) Men han är jätte gosig och rolig att jobba med, vad jag har märkt, dock har jag inte jobbat så mycke med honom. Men Chilli är ju hingst har har mer personliget vilket jag gillar! Han är en häst att jobba med men också sjukt gosig och snäll!
ZaZa är jättesnäll men hon är som Beauty -sur! Men hon kommer nog efter Chilli och Bazze. Men ZaZa är också JÄTTEsnäll och när jag har lärt känna henne bättre och hon har fattat vem som bestämmer kommer hon nog inte heller bli så himla sur på mig och hota med att sparka :)
Fölen och mammorna kommer nog ''längst ner'' på ''listan''. Jag umgås ju inte lika mycke med dom men dom alla är underbart snälla!

Asså jag gillar inte att numerera dom men gör det endast eftersom ni hade det som önskemål! Känner mig sjukt taskig.. :/
Tur att inte hästar kan läsa... ;)



























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0