Hästarna i stallet

Hot Chick som detta söta fölet heter. Hon är jättesnäll, nyfiken och trevlig. Däremot är hon bra på att bitas och älskar att retas med mig, haha! ;)
Denna damen heter Olympic Lady. Hon är Chicks mamma. Hon är jättesnäll och en super bra mamma!
Hot Lady. Hon är också ett föl ;) Supersnäll, kan dock bli lite rädd ibland om man ska klappa henne men är väldigt nyfiken. Och hon blir nästan aldrig rädd längre. Men hon är lite försiktigare.
Som ni nog förstår är Montina Ladys mamma. Hon är jättego! Älskar att bli kliad men hon är ganska tuff mot sin lilla bebis ;) Även mot Olympic..
ZaZa som kom till gården den 20 december 2011. Hon påminner lite om Beauty -hon är sur i boxen ;) Hon är också sur om man ska klappa henne i hagen men hon vill gärna bli klappad ändå, hon måste bara vara lite sur emellanåt ;)
Men hon är riktigt fin, har varit tävlingshäst och ska nu användas till avel.
Bazze som är underbar!! Han är supersnäll och mysig. Dock väääldigt klumpig, haha! ;)
Han har dragit ner hela stalldörren och slått sönder en lampa som satt fast i/på taket..
Hot Chilli som är unghingsten på gården. Också jättesnäll och älskar att bli kliad överallt! Han börjar få lite hingstbeteende nu.
Han hoppar jättebra och högt!
´
Columbuz har vi här. Han kallas Buz :) Det är denna lilla kille jag rider. Jättesnäll också duktig på att hoppa. Och dressyr. Matgalen!



Stallets lille trollmaskot. Detta är nog hästen jag har bäst relation till, kan också vara för jag har lagt ner mest på honom ;) Han är hingst vilket säger sitt.. Men han är jättesnäll ändå och har börjat sköta sig MYCKE bättre sen jag (och Madde) började på honom :) Vi hittar på mycke kul tillsammans!

Kommentarer
Postat av: lisa

Går lika bra med kort fattad historia!!



Gillar du trolle mest??

2012-01-29 @ 20:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0