skola, stallet, läxa

Mellan stallet och läxa lägger jag in ett litet blogginlägg om stalldagen idag ;)

Skrittade ut Buz idag. När vi skulle gå mot grusvägen måste man först gå vid vägen så kom det en traktor, den måste ha sett oss för det var ljust, jag hade en reflexväst på mig, Buz hade benreflexer på alla ben och ett reflextäcke men han saktade inte ner.. Han hade dessutom ett ''flak'' med fladdrande plast.. Buz blev rädd och försökte springa ut i vägen men jag kunde stoppa honom så hans bakdel kom ut lite i vägen men han saktade ändå inte ner!! Blev så SJUKT FÖRBANNAD på jävlen, hehe, räckte fingret åt honom 3 gånger x)
Efter det blv han väääldigt pigg! Vägen bort från stallet gick han hyffsat snabbt och en gång sprang han ut på åkern, dock bara nån meter. När vi sedan vände hem kändes det som han skulle sticka hela tiden så vi gjorde mycke halter och halvhalter, sen var han superpigg vid vägen igen..

Vi gick in i paddocken och travade i en åtta (där det var som mjukast) och han travade på superfint, var hur lugn som helst och hade en flytande trav. Sen avslutade vi med lite lösgörande, vilket också gick jättefint!

Henrik hjälpte mig i stallet och sen tog vi in hästarna. När vi hade gjort det ryktade jag Bazze, Chilli och Trolle i deras boxar. Buz hade jag redan ryktat och Zaza mös jag med :)
Jag krattsade hovarna på Trolle i boxen, helt lös ! Och han var jätteduktig!! Sen gjorde jag en supergullig fläta på honom så inte manen skulle hänga ner över ögonen. Eller flätan var ju inte gullig men han blev gullig i flätan, som han alltid är! :D
mobilbilder..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0