SUPER häst! ♥

Red Buz idag och fyf*n vad rolig han var idag!!
Det var verkligen KUL att rida idag! ♥

När jag hade skittat fram honom red vi i serpentiner och i varje sväng gjorde vi bakdelsväningar. Han förstod inte i riktigt i vänster varv men höger gick jättebra! På kortsidorna ställde jag honom. Vi gjorde också skänkelvikningar och det gick super.
I traven red vi i ökad och kortad trav, slalom, ställde honom och serpentiner. Och i galoppen tränade vi på att komma in på så liten volt som möjligt. Vi kom in på en väldigt liten en gång, han har svårt att gå på lite mindre volter. Han blev väldigt trött i slutet så då saktade han av hela tiden från galoppen så vi höll på tills han höll igång galoppen tills jag saktade av honom. Och när han väl hade fått galopp, då var han inte så trött längre ;)
Sen travade jag av honom också gick vi på en promenad så han fick komma ut lite.

På vår promenad efter han hade hoppat med Alice :)
naaw! ♥
Jag glömde berätta, i fredags kratsade jag hovarna på Trollet! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0