Underbara hästar!!

Idag blev det ett dressyrpass på Buz! :)) Ridpasset gick kanon!! Han kändes jättefin och väldigt samarbetsvillig. Han gjorde hela tiden sitt bästa och försökte fast han inte riktigt förstod.
När han hade fått skritta fram några varv i paddocken började vi göra lie lösgörande grejer, som slutor, öppnor, ställa och skänkelvikning. Vi gjorde det i trav också , vi red även lite vägar. När vi inte gjorde lösgörande tränade vi på att få honom lite ''studsig'' i traven eller vad man ska säga och att han inte skulle springa iväg i slängig trav, det skötte han super!! Vissa stunder försökte han gå i rätt form så han är påväg nu! :)
Jag red utan stigbyglar och det gick super.
Vi tog ingen galopp idag och passet blev inte superjobbigt därför han ska vaccineras imorgon och då vila. Sen hoppade jag av honom så promenerade vi i 20 min ungefär på en grusväg.

Trolle tömkördes. Först i paddocken, sen fick han också komma ut på en 20 minuterstömkörningspromenad :) Passet gick kanon!! Han fick ''springa'' i alla gångarter och i galoppen sparkade han jättehögt en gång i varje varv och han va piiigg! ;) Vi tränade på halter vilket gick jättebra också tränade vi på att han skulle gå lugnt, det var svårt idag eftersom han var så pigg som han va.
Men jag är superduper nöjd med båda hästarna idag! :D
Mös också med Bentley :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0